Curatare chimica a catalizatoarelor auto si a filtrelor de particule in sistem inchis, sonde lambda, curatire mecanica valve EGR

SC.CHEM EXPERT INDUSTRY SRL doreste sa va faca o scurta informare despre filtrele de particule si catalizatoarele care echipeaza autovehiculele mai noi.

De la aparitia normelor de poluare europene,autovehiculele rutiere au fost echipate cu catalizatoare,iar de la norma euro 4 si pana in prezent, respectiv euro 6,motoarele diesel,precum si cateva ce folosesc drept combustibil benzina,au fost dotate si cu filtre de particule.

Trebuie inteles ca elementele filtrante ale esapamentului,respectiv filtrul de particule si catalizatorul sunt supuse colmatarii,practic sunt piese consumabile ca si celelalte filtre,avand o perioada de buna functionare determinata,estimata de producatori intre 100000 si 150000 km. Rulajul cu aceste elemente in stare de uzura avansata prin colmatare are un impact direct asupra mediului,precum si in functionarea anormala a motorului si implicit a autovehiculului.

Primul pas pe care trebuie sa-l facem este depistarea si remedierea cauzelor care au produs colmatarea.

1) Factori determinanti care genereaza colmatarea prematura a filtrelor de particule si a catalizatoarelor:

  • folosirea unui combustibil necorespunzator;
  • ulei de motor necorespunzator sau neschimbat la termenul recomandat de producator;
  • rulaj preponderent in mediul urban;
  • uzura motorului,respectiv ansamblul piston-segmenti-cilindrii.
  • uzura ansamblului supapa-ghid de supapa-simering.
  • uzura turbosuflantei
  • functionarea necorespunzatoare a injectoarelor.
  • functionarea necorespunzatoare a socului termic, a bujiilor.
  • valva EGR defecta sau colmatata.
  • sande lambda defecte sau colmatate.
  • senzor DPF defect sau colmatat.
  • senzor temperatura defect sau colmatat.
  • termostat.
  • termocupla radiator.

2) Efecte ale colmatarii elementelor esapamentului

  • consum nejustificat de combustibil
  • pierderea puterii motorului
  • la o colmatare excesiva poate aparea imposibilitatea continuarii rulajului in conditii optime,datorita limitarii turatiei maxime a motorului la cca 1200-1500 rot/min.

3) Solutii de remediere si plan de intretinere periodica

Producatorii recomanda inlocuirea elementelor filtrante ale esapamentului in cazul colmatarii,totusi avand in vedere pretul ridicat al acestora, se poate opta si la regenerarea lor prin una din urmatoarele metode:

  • rulaj la turatii ridicate(2800-3000 rot/min)
  • decarbonizare
  • folosirea unui curatitor in amestec cu combustibilul
  • curatare chimica

Primele trei metode se pot aplica in faze incipiente de colmatare, dar in cazul unei colmatari in stare avansata, se recomanda curatirea chimica
Aceasta garanteaza decolmatarea in proportie de 100%.

Autoturisme, microbuze si autoutilitare, autobuze si camioane

  • reconditionare-regenerare catalizator;
  • reconditionare-regenerare filtru particule;
  • reconditionare(curatare) valva EGR;
  • reconditionare (curatare)sonda lambda;
  • reconditionare ansamblu catalizator- filtru particule;
Item added to cart.
0 items - 0.00lei